جدید ترین زمین های صفی آباد، 192 مجزا شده (سپاد)، حسین آباد جلدک - الهیه و شهر سبز مشهد زمین مورد علاقه خود را در مشهد پیدا کنید کار گروه تخصصی مشاورین املاک سراسری شاهرخ
باقری
09158037363
بهترین زمین های مشهد را از ما بخواهید بهترین زمین های مشهد را از ما بخواهید
نتایج جستجوی شما

طرح تفصیلی شهر مشهد منطقه 12 پس از 15 سال به تصویب رسید

ارسال شده توسط امیر باقری بر 12 آذر 1401
0

به گزارش سایت تخصصی زمین جلدک، پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد به عنوان یک سند توسعه شهری پس از گذشت ۱۵ سال، روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.

بعد از 15 سال در جلسه کمیسیون ماده 5 خراسان رضوی، طرح تفصیلی منطقه 12 ( صفی آباد، حسین آباد جلدک، سپاد، تقی آباد) به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح‌های تفصیلی یا همان اسناد توسعه شهری، سند اصلی تمام برنامه‌ریزی‌ها و ملاک اقدامات بعدی با افق ۱۰ ساله در شهرها هستند.

جواد خدایی افزود: مشهد مقدس به عنوان یک کلانشهر مهم کشور و با توجه به ویژگی‌های خاص خود درگیر پرونده بلند مدت اسناد مرتبط با آن در قالب طرح تفصیلی بود.

وی ادامه داد: این پرونده از سال ۱۳۸۶ تشکیل شد و با همه فراز و فرودها آخرین قسمت طرح تفصیلی مربوط به شمال غرب مشهد ،با هماهنگی دستگاه‌های مختلف ه تایید کمیسیون ماده پنج استان رسید که به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در هفته‌های گذشته طرح های مربوط به مناطق مختلف شهر همچون مناطق میانی، شرقی، شمالی و حوزه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و امروز محدوده شمال غرب مشهد شامل مناطق ۱۲، ۱۰ و ۲ به تصویب رسید.

خدایی گفت: با تصویب  طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی، شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

طرح «تفصیلی» طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی و طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی، نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری تعیین و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام
تماس صوتی
پشتیبانی در کوتاه ترین زمان

مقایسه لیست ها